Jeugd

De Baarnse Schaakvereniging heeft een bloeiende jeugdafdeling, met ongeveer dertig leden. Hieronder kan je lezen wat er onder andere bij ons te doen is.

Je bent nooit te jong of te oud om te leren schaken. Wel is het handig als je al weet hoe de stukken gaan. Maar als je dat nog niet weet, dan leren we het je graag!

Schaakles

Er wordt lesgegeven volgens de Stappenmethode, van stap 1 (spelregels) t/m stap 5 (ver gevorderd) in verschillende groepjes op niveau. Na elke stap kan er er een examen worden gemaakt, bij een voldoende resultaat ontvang je een diploma. Meer gevorderde spelers wordt aangemoedigd aan (regionale) trainingen mee te doen, of krijgen extra training aangeboden.

Interne competitie

Verder zijn er nog een aantal interne competities waar je tegen andere kinderen van de vereniging speelt. Er is een aparte Topjeugd-groep, waar de sterksten van de vereniging les krijgen. De andere groepen (stap 1 t/m 3) beginnen elke week om 18:30 uur met les, waarna er één of meerdere partijen voor de interne competitie gespeeld kunnen worden.

Externe competitie

De regionale schaakbond, de SGS (Stichts-Gooise Schaakbond) organiseert een externe competitie. Hieraan kunnen teams van vier jeugdspelers in hun
eigen leeftijdsgroep meedoen. Ze spelen tegen teams van andere verenigingen in de regio.

Toernooien
Op een toernooi kan je op één dag een heleboel partijen spelen. De meeste toernooien zijn op zaterdag, sommige op zondag. De vereniging doet aan
bijna alle toernooien mee, die regionaal en landelijk worden gehouden. We gaan er altijd met een groep naartoe, waarbij het vervoer en de begeleiding door
de jeugdleider of jeugdcommissielid geregeld wordt. We organiseren ook zelf een aantal toernooien, zoals de Grand Prix.

Contributie

De contributie bedraagt (per 1 oktober 2014) € 7,25 (tot 20 jaar) per maand (12 maanden per seizoen).
Als uw financiële situatie lastig is, dan heeft de Gemeente Baarn een regeling.

Meer weten? Kom eens langs!

Als je meer wilt weten over de vereniging, dan kan je het beste een keer op onze clubavond komen kijken of meedoen. We spelen in Het Rode Kruisgebouw, Burg. Penstraat 6, vrijdags van 18:30 tot 19:45 uur. Behalve in de grote vakantie is er in principe in alle vakanties schaak.
Voor vragen, neem gerust contact op met de jeugdleider: Jan Kessler